Ο Λιούις Χάμιλτον κέρδισε με άνεση έπειτα από την εγκατάλειψη του Ρόσμπεργκ, με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων, και έκλεισε στους 4 βαθμούς τη διαφορά τους στο πρωτάθλημα!
Ο Βρετανός κέρδισε την 5η του φετινή νίκη, μπροστά στους ξέφρενους συμπατριώτες του στο Σίλβερστοουν, κατακτώντας μια νίκη στο GP Βρετανίας -9ο αγώνα της φετινής Formula 1- που εξελίχθηκε σε τυπική διαδικασία μετά την εγκατάλειψη του Νίκο Ρόσμπεργκ με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Ως αποτέλεσμα, ο Άγγλος μείωσε στους 4 βαθμούς τη διαφορά του από τον ομόλογό του της Mercedes στην κορυφή της βαθμολογίας, δίνοντας νέο ενδιαφέρον στη μονομαχία των δύο για το φετινό πρωτάθλημα.
Το βάθρο έκλεισε ο εντυπωσιακός Βάλτερι Μπότας της Williams, που από την 16η θέση της εκκίνησης έφτασε στη 2η στον τερματισμό, και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο της Red Bull, παρά την εντυπωσιακή προσπάθεια του Τζένσον Μπάτον στο τέλος να τον πλησιάσει για να κερδίσει το πρώτο βάθρο στη χώρα του.
Οι Φερνάντο Αλόνσο και Σεμπάστιαν Φέτελ έκλεισαν την εξάδα, έπειτα από μια εκπληκτική μάχη μεταξύ τους, για αρκετούς γύρους, η οποία θύμισε ακριβώς το λόγο για τον οποίο είναι παγκόσμιοι πρωταθλητές!
Το ατύχημα του Κίμι
To GP Βρετανίας ξεκίνησε με τον Ρόσμπεργκ να κρατά την πρωτοπορία από την πολ ποζίσιον στην πρώτη στροφή, εμπρός από τους Μπάτον, Μάγκνουσεν και Φέτελ. Ο πρωταθλητής έπεσε από τη 2η στην 4η θέση και σύντομα τον πέρασε και ο Χάμιλτον, στον πρώτο γύρο, αφήνοντάς τον στην 5η.
Ωστόσο, ο πρώτος γύρος δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί και ο αγώνας διεκόπη, καθώς ο Κίμι Ράικονεν είχε σφοδρό ατύχημα στην ευθεία Ουέλινγκτον: έχοντας βγει εκτός πίστας στην προηγούμενη στροφή, Άιντρι, προσπάθησε να επιστρέφει στην άσφαλτο, με αρκετά μεγάλη ταχύτητα.
Στο σημείο επαφής της ασφάλτου με το γρασίδι, όμως, υπήρχε ένα μεγάλο «σκαλοπάτι». Η Ferrari αναπήδησε, ο Φινλανδός έχασε τον έλεγχό της και στη συνέχεια προσέκρουσε με πολύ μεγάλη σφοδρότητα στην μπαριέρα δεξιά του δρόμου. Το μονοθέσιο συνέχισε την πορεία του, παρέσυρε τη Williams του Φελίπε Μάσα (ο οποίος προσπάθησε κάνοντας τετ-α-κε να το αποφύγει) και στη συνέχεια προσέκρουσε στην απέναντι μπαριέρα.
Οι δύο οδηγοί απέφυγαν τα χειρότερα. Ο Ράικονεν βγήκε κουτσαίνοντας από τη Ferrari και μεταφέρθηκε στο ιατρικό κέντρο της πίστας, όπου με ακτινογραφίες διαπιστώθηκε ότι δεν υπέστη κάταγμα. Ενδεχομένως να έχει μείνει με ένα μικρό τραυματισμό στο γόνατο και τον αστράγαλο.
Ο αγώνας διεκόπη για μία ολόκληρη ώρα, καθώς χρειαζόταν να επισκευαστεί η μπαριέρα στο σημείο του ατυχήματος του Φινλανδού – όπως προβλέπει ο κανονισμός, για λόγους ασφαλείας. Οι οδηγοί παρατάχθηκαν εκ νέου στη γραμμή της εκκίνησης, από όπου θα δινόταν η -εν κινήσει- επανεκκίνηση πίσω από το Όχημα Ασφαλείας.
Η επανεκκίνηση
Αυτό έγινε στις 16:05, ώρα Ελλάδος. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ κράτησε την πρωτοπορία όταν το όχημα ασφαλείας μπήκε στα πιτς, αλλά σύντομα -μέσα σε μόλις δύο γύρους- ο Χάμιλτον είχε περάσει τις δύο McLaren των Μάγκνουσεν και Μπάτον και παρατάχθηκε ήδη στην 2η θέση, πέντε δευτερόλεπτα πίσω από τον Ρόσμπεργκ.
Μετά από περίπου δέκα γύρους, ο Χάμιλτον εξαπέλυσε την επίθεσή του. Ο Ρόσμπεργκ έκανε το πρώτο του πιτ-στοπ, όμως, απρόσμενα, ο Χάμιλτον δεν ακολούθησε. Αποφάσισε να ακολουθήσει στρατηγική μόνο ενός πιτ-στοπ! Κράτησε τη μέση γόμα, με την οποία εκκίνησε, μέχρι τον 24ο από τους 52 γύρους του αγώνα – σχεδόν μέχρι το μέσον.
Βγήκε, ο Χάμιλτον, με τη σκληρή γόμα από το πιτ-στοπ του 5,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ρόσμπεργκ – διαφορά που ήλπιζε να καλύψει όταν ο Γερμανός θα έκανε το δεύτερό του πιτ-στοπ. Αυτό δεν έμελλε να γίνει ποτέ.
Στον 28ο γύρο ο Ρόσμπεργκ διαπίστωσε ότι δεν μπορούσε να κατεβάσει από την 5η ταχύτητα στο κιβώτιο, και παρότι προσπάθησε να αλλάξει χαρτογραφήσεις ή να κάνει οποιαδήποτε άλλη ρύθμιση, αναγκάστηκε να αφήσει τη Mercedes W05 στην άκρη της πίστας. Ήταν η πρώτη του φετινή εγκατάλειψη, έπειτα από δύο που είχε (σε Αυστραλία και Καναδά) ο Χάμιλτον.
Το δεύτερο μισό του αγώνα ήταν ένας άνετος περίπατος για τον Άγγλο, που βρέθηκε με διαφορά 41 δευτ. από τον δεύτερο Μπότας. Στην πορεία, η Mercedes αποφάσισε να τον καλέσει για να τοποθετήσει ένα νέο φρέσκο σετ σκληρών ελαστικών, παρότι ο Άγγλος ανέφερε από τη ραδιοεπικοινωνία ότι τα ελαστικά του απέδιδαν τέλεια. Βγήκε από το δεύτερό του πιτ-στοπ με προβάδισμα 25 δευτ. από τον Μπότας, και όλα είχαν τελειώσει.
Για τον νεαρό Φινλανδό της Williams η σημερινή ήταν μια ακόμη μέρα οδηγικής δεξιότητας, καθώς ανελίχθηκε από την 14η θέση της εκκίνησης στη 2η, στην καρό σημαία! Με στρατηγική ενός πιτ-στοπ τον ακολούθησαν οι Ρικιάρντο και Μπάτον, και πιο πίσω οι Φέτελ και Αλόνσο.
Η μονομαχία των δύο περιλάμβανε ορισμένες από τις πιο διαλεχτές στιγμές της φετινής σεζόν: ο Ισπανός πέρασε τον Γερμανό στην πολύ γρήγορη δεξιά στροφή Κοπς, μια κίνηση που απαιτεί ιδιαίτερη τόλμη – και ο Φέτελ απάντησε κάνοντας ακριβώς το ίδιο δέκα γύρους αργότερα!
Τελικά ο Γερμανός βγήκε νικητής της μονομαχίας των πρωταθλητών, καθώς αποδείχθηκε ότι η στρατηγική δύο πιτ-στοπ τον άφησε στην πίστα περισσότερο χρόνο με καλύτερα ελαστικά, σε σχέση με τη στρατηγική ενός πιτ-στοπ του Ισπανού – θα ήλπιζε αναμφίβολα να βρισκόταν ψηλότερα, αν δεν δεχόταν ποινή 5 δευτερολέπτων για λανθασμένη τοποθέτηση του μονοθεσίου του στην εκκίνηση. Αν δεν γκρίνιαζαν και συνέχεια στη ραδιοεπικοινωνία, και οι δύο, όλα θα ήταν τέλεια…
GP ΒΡΕΤΑΝΙΑΣ 2014
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1. Χάμιλτον (Mercedes) 2:26:52.094
2. Μπότας (Williams-Mercedes) +30.135
3. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) +46.495
4. Μπάτον (McLaren-Mercedes) +47.390
5. Φέτελ (Red Bull-Renault) +53.864
6. Αλόνσο (Ferrari) +59.946
7. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) +1:02.563
8. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) +1:28.692
9. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) +1:29.340
10. Βερν (Toro Rosso-Renault) +1 γύρος
11. Πέρεθ (Force India-Mercedes) +1 γύρος
12. Γκροζάν (Lotus-Renault) +1 γύρος
13. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) +1 γύρος
14. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) +1 γύρος
15. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) +2 γύροι
16. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) +2 γύροι
17. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) +3 γύροι
Εγκ. Ρόσμπεργκ (Mercedes) +24 γύροι
Εγκ. Έρικσον (Caterham-Renault) +41 γύροι
Εγκ. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) +43 γύροι
Εγκ. Μάσα (Williams-Mercedes) +51 γύροι
Εγκ. Ράικονεν (Ferrari) +51 γύροι
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
ΟΔΗΓΩΝ
1. Ρόσμπεργκ – 165
2. Χάμιλτον – 161
3. Ρικιάρντο – 98
4. Αλόνσο – 87
5 Μπότας – 73
6. Φέτελ – 70
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Mercedes – 326
2. Red Bull – 168
3. Ferrari – 106
4. Williams – 103
5. Force India – 91
6. McLaren – 90