Έπειτα από μία επεισοδιακή εκκίνηση, ο Λούις Χάμιλτον της Μερσέντες πέρασε πρώτος την καρό σημαία, με Ραϊκόνεν, Μπότας να συμπληρώνουν την πρώτη τριάδα στην πίστα της Μόντσα.
Ο Βρετανός πιλότος πέτυχε μια τεράστια νίκη στην έδρα της Φεράρι, με την ιταλική ομάδα να χάνει το πλεονέκτημα που είχε στην εκκίνηση του αγώνα ξεκινώντας στο 1-2! Πλέον η διαφορά βρίσκεται στους 30 βαθμούς με τον Χάμιλτον να έχει φτάσει τους 256 και τον Φέτελ, που τερμάτισε στην 4η θέση, να βρίσκεται στους 226.
Ο χαμός στον αγώνα άρχισε με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα, καθώς ο poleman Κίμι Ραϊκόνεν κατάφερε να διατηρήσει τα κεκτημένα του, αλλά από πίσω του ο Φέτελ με τον Χάμιλτον έδιναν από την πρώτη στροφή μεγάλη μάχη για τη 2η θέση.
Στα μέσα, λοιπόν, του πρώτου γύρου ο Χάμιλτον πήγε να προσπεράσει τον Φέτελ και στην «απάντηση» του Γερμανού να διατηρήσει τη θέση του υπήρξε επαφή, με τον πιλότο να σπάει την μπροστινή του πτέρυγα και να πέφτει στην προτελευταία θέση. Όλοι περίμεναν με αγωνία την απόφαση των αγωνοδικών, οι οποία το έκριναν ως αγωνιστικό συμβάν και δεν τιμώρησαν κανέναν.
Με το Αυτοκίνητο Ασφαλείας να οδηγεί την κούρσα και να αποχωρεί στη συνέχεια, άρχισε η μάχη του Ραϊκόνεν με τον Χάμιλτον, με τον οδηγό της Mercedes να τον προσπερνά, αλλά τον Φινλανδό να απαντά με εντυπωσιακό τρόπο και προσπέραση από την εξωτερική.
Στον 20ό γύρο ήρθε στιγμή για τον Ραϊκόνεν να μπει στα πιτ, με τη Mercedes να επιλέγει να κρατήσει μέσα τον Μπότας ώστε να καθυστερήσει τον πιλότο της Ferrari και να του φθείρε περισσότερο από το φυσιολογικό τα ελαστικά, με το πλάνο να βγαίνει.
Λίγους γύρους πριν από την ολοκλήρωση του αγώνα, ο Χάμιλτον με τα ελαστικά του να είναι σε πολύ καλύτερη κατάταση, προσπέρασε τον Ραϊκόνεν, τελειώνοντας τη σεμνή τελετή. Στις υπόλοιπες θέσεις, ο Φερστάπεν δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για ένα συμβάν στην εκκίνηση με τον Μπότας και έπεσε δυο θέσεις, με τους Μπότας και Φέτελ να τον προσπερνούν.