Ο Σεμπάστιαν Φέτελ πήρε σπουδαία νίκη στην Ουγγαρία μένοντας πρώτος στη βαθμολογία, με τον (δεύτερο σήμερα) Ράικονεν να παίζει…άμυνα για χάρη του. Τρίτος ο Μπότας, ο οποίος πήρε πίσω τη θέση του στο βάθρο από τον Χάμιλτον.
Πρωτιά για τον Γερμανό πιλότο μετά από δύο μήνες και το γκραν πρι του Μονακό, σε έναν αγώνα κατά τον οποίο δεν υπήρξαν γενικά εκπλήξεις, αλλά η νίκη ήταν τελικά αγχωτική, ενώ προκάλεσε αρνητική εντύπωση η τακτική της Ferrari να… επιλέξει νικητή ανάμεσα στους δύο οδηγούς της, βάζοντας τον Ραϊκόνεν να κρατήσει μακριά από τον Γερμανό τον Λιούς Χάμιλτον, ο οποίος τελικά κατετάγη τέταρτος, πίσω από τον ομόσταβλό του Μπότας.
Το αποτέλεσμα δίνει σαφή… βαθμολογική ανάσα στον Φέτελ, ο οποίος πριν από τον αγώνα στο Ουνγκαρόρινγκ ήταν μόλις έναν πόντο μπροστά από τον Χάμιλτον και άπαντες τώρα περιμένουν την… επίθεση του Βρετανού με την επανέναρξη των αγώνων μετά την καλοκαιρινή διακοπή.
Άπαντες εκκίνησαν με την πολύ μαλακή γόμα, εκτός των Κβιάτ, ντι Ρέστα (ο οποίος αγωνίστηκε για τη Williams αντί του Φελίπε Μάσα, που είχε λαβυρινθίτιδα), που προτίμησαν τη μαλακή.
Εξαιρετική εκκίνηση για τις Ferrari των Φέτελ και Ραϊκόνεν, με τον Μπότας να κρατά την τρίτη θέση, αλλά τον Φερστάπεν να προσπερνά τον Χάμιλτον, ο οποίος εκκίνησε κάκιστα και έμεινε πέμπτος. Εκτός αγώνα έμεινε αμέσως μετά την έναρξη ο Ρικιάρντο, μετά τη σύγκρουση των δύο Red Bull. Ποινή δέκα δυετρεολέπτνω επιβλήθηκε στον Ολλανδό πιλότο, ως υπαίτιο για την πρόκληση της επαφής ανάμεσα στα μονοθέσια που τελικά άφησε εκτός αγώνα τον ομόσταβλό του.
Πέντε γύρους έμεινε στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας και όταν πια είχαμε και πάλι αγώνα ο Χάμιλτον έκανε… επίθεση για να ανακτήσει τη θέση που έχασε από τον Φερστάπεν στην εκκίνηση.
Στον 10ο γύρο, ο Φέτελ ήταν 2.7 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Ραϊκόνεν, ο οποίος είχε άλλα 3.6 δευτερόλεπτα πίσω του τον Μπότας, ο οποίος προϊόντος του χρόνου έδειχνε να μην μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό των Ferrari.
Στον 22ο γύρο, εγκατέλειψε τον αγώνα και ο Γκροζάν, ακινητοποιώντας το μονοθέσιό του στο χώμα, αμέσως μετά το πιτ στοπ, στο οποίο έβαλε τη μαλακή γόμα.
Στον 24ο γύρο, η διαφορά Φέτελ – Ραϊκόνεν «έπεσε» στα 2.2, με τον Μπότας να είναι 6.6 πίσω από τον «Iceman». Σε εκείνο το χρονικό σημείο, ο Γερμανός ανέφερε πρόβλημα με κλίση προς τα αριστερά στο τιμόνι του, ενώ ο ομόσταβλός του συνέχιζε να… ρίχνει τη διαφορά μεταξύ τους.
Στα μισά του αγώνα, Φέτελ, Ραϊκόνεν και Χάμιλτον έβαλαν τη μαλακή γόμα, κάτι που φάνηκε να αλλάζει την εικόνα που είχαμε μέχρι εκείνη τη στιγμή με τις Mercedes να πλησιάζουν απειλητικά τις Ferrari και τον Φινλανδό να ζητά από την ομάδα του να τον αφήσουν να περάσει τον Γερμανό. «Θα αρχίσουν να με πιέζουν οι Mercedes κι αυτό χωρίς λόγο» ήταν χαρακτηριστικά τα λόγια του!
Ο Φερστάπεν έκανε το πιτ στοπ του στο 43ο γύρο και επέστρεψε στην πίστα πέμπτος, μετά και την ποινή των δέκα δευτερολέπτων, με τον Χάμιλτον πια να είναι καθαρά τέταρτος και να προσπαθεί να ξεπεράσει τον ομόσταβλό του Μπότας για να απειλήσει τις Ferrari.
«Αφήστε με να περάσω τον Μπότας» είπε ο Χάμιλτον στην ομάδα του και αυτό συνέβη στον 45ο γύρο με τον Φιλανδό της Mercedes να πατά φρένο και να αφήνει τον ομόσταβλό του να τον προσπεράσει και να αρχίσει την… επίθεση σε Φέτελ και Ραϊκόνεν.
Την ίδια ώρα, η Ferrari δεν «επέτρεπε» στον Ραϊκόνεν να περάσει τον Φέτελ, θέλοντας να διασφαλίσει την πρωτιά του Γερμανού. Και τελικά η τακτική της σκουντερία απέδωσε, έγινε το 1-2 και η Mercedes περιορίστηκε στις θέσεις 3-4, και μάλιστα με τον Χάμιλτον τελικά τέταρτο, καθώς ο Βρετανός «έπαιξε» τίμια και έδωσε στον τελευταίο γύρο πίσω στον Μπότας τη θέση που του είχε παραχωρήσει για να κάνει… επίθεση στις Ferrari.
Στα αξιοσημείωτα του αγώνα, η έκτη θέση την οποία κατέκτησε ο Φερνάντο Αλόνσο.
Επόμενο ραντεβού των οδηγών και των ομάδων στις 27 Αυγούστου στο Σπα.
Βαθμολογία οδηγών
Φέτελ 202
Χάμιλτον 188
Μπότας 169
Ρικιάρντο 117
Ράικονεν 116
Φερστάπεν 67
Πέρεζ 56
Οκόν 45
Σάινθ 35
Χούλκενμπεργκ 26
Μάσα 23
Στρολ 18
Γκροζιάν 18
Μάγκνουσεν 11
Αλόνσο 10
Βερλάιν 5
Κβιάτ 4
Βαντόρν 1
Πάλμερ 0
Έρικσον 0
Φαντόρν 0
Τζιοβινάτσι 0
Βαθμολογία κατασκευαστών
Mercedes 357
Ferrari 318
Red Bull 184
Force India 101
Williams 41
Toro Rosso 39
Haas 29
Renault 26
McLaren 11
Sauber 5
Πηγή: sdna.gr