Η Formula 1 ανακοίνωσε και επίσημα ότι η Red Bull Racing άλλαξε τον θερμικό κινητήρα της RB20 του Μαξ Φερστάπεν στο Σπα, και δεδομένου ότι τοποθέτησε τον πέμπτο του Ολλανδού για φέτος αυτομάτως του επεβλήθη ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση της Κυριακής.
Κάθε οδηγός δικαιούται για όλη τη σεζόν της Formula 1 τέσσερις κινητήρες V6 Turbo, και η Red Bull τοποθέτησε στο Βέλγιο τον πέμπτο του Μαξ Φερστάπεν – γεγονός που οφείλεται στο σοβαρό μηχανικό πρόβλημα που παρουσίασε εκείνος που θα χρησιμοποιούσε ο Ολλανδός στο GP Ισπανίας του περασμένου μήνα.
Κάθε υπέρβαση του ορίου καθενός από τα έξι εξαρτήματα της μονάδας ισχύος του μονοθεσίου επισείει και την αντίστοιχη ποινή, και η υπέρβαση του ετήσιου αριθμού κινητήρων εσωτερικής καύσης προβλέπει ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση.
Αυτό σημαίνει ότι ο Μαξ θα εκκινήσει τον αγώνα της Κυριακής στο Σπα δέκα θέσεις πιο πίσω από τη θέση που θα καταλάβει στις αυριανές (27/07, 17:00) δοκιμές κατάταξης – και κατά συνέπεια σε καμία περίπτωση σε θέση καλύτερη της 11ης.
Αυτή είναι η τρίτη συνεχής χρονιά που η RBR επιλέγει το Βέλγιο για να εκτίσει την ποινή του νέου κινητήρα του Φερστάπεν, αλλά αυτή τη φορά θα είναι πιο δύσκολο για τον πρωταθλητή να κερδίσει, όπως έκανε πρόπερσι από την 14η θέση και πέρσι από την 6η – δεδομένου ότι η RB20 δεν περιλαμβάνει το ίδιο πλεονέκτημα απόδοσης από τον ανταγωνισμό σε σχέση με τις δύο προηγούμενες σεζόν.
“Αν δείτε τους τελευταίους μας αγώνες, δεν ήμασταν ακριβώς οι ταχύτεροι” σχολίασε ο Φερστάπεν. “Οπότε δεν θα έλεγα ότι με ποινές 10 θέσεων έχουμε ελπίδες νίκης. Ελπίζω σε κάτι καλύτερο [από την 8η θέση στον αγώνα] αλλά θα δούμε. Δεν ξέρω, είναι δύσκολο να το προβλέψω προς στιγμήν” συνέχισε ο 26χρονος, που ήταν κυρίαρχος στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών στο Σπα.
Πέραν του Φερστάπεν, πολλαπλές ποινές για περισσότερες υπερβάσεις εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος δέχθηκε ήδη και ο Γιούκι Τσουνόντα της RB. Ο Ιάπωνας θα εκκινήσει την Κυριακή από την τελευταία θέση, καθώς πήρε μια ολοκαίνουρια μονάδα ισχύος της Honda – που σημαίνει ότι υπερέβη το όριο και στα έξι εξαρτήματα αυτής.
Αντίθετα, οι Εστεμπάν Οκόν και Άλεξ Άλμπον που άλλαξαν επίσης σχεδόν όλα τα εξαρτήματα των μονάδων ισχύος των Alpine και Williams δεν θα δεχθούν ποινή, διότι δεν υπερέβησαν το μέγιστο αριθμό τους για τη σεζόν.