Ο Sergio Marchionne, ο βετεράνος «dealmaker» που πριν από λίγες μέρες απέκτησε τον πλήρη έλεγχο του Chrysler Group, μόλις παρουσίασε την επόμενη κίνησή του που δεν είναι άλλη από τη μεταφορά του ηλικίας 115 χρόνων Gruppo εκτός Ιταλίας.
Ο CEO της –πλέον- Fiat Chrysler Automobiles βάδιζε και εξακολουθεί να βαδίζει προσεχτικά στις ΗΠΑ και την Ιταλία των οποίων οι κυβερνήσεις εγγυοδοτούν για την Chrysler (η πρώτη) και χρηματοδοτούν προσωρινά τις απολύσεις στη Fiat (η δεύτερη). Γνωρίζει καλά ότι η Ρώμη θα παρέμβει. «Έχω δει ακόμα πιο περίεργα πράγματα να συμβαίνουν» δήλωσε ο Marchionne στους ρεπόρτερ «και ελπίζω να μην μας δημιουργήσουν προβλήματα».
Η Fiat πήρε τον πλήρη έλεγχο της Chrysler δίνοντας 4,35 δις δολάρια για να αγοράσει το 41,5% από το Ταμείο Περίθαλψης Συνταξιούχων της Chrysler. To deal, που έκλεισε στις 21 Ιανουαρίου, δημιούργησε την 7η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με επιχειρήσεις σε 40 χώρες και brands όπως Alfa Romeo, Dodge, Ferrari, Jeep και Maserati. Μια νέα έδρα θα μπορούσε να βοηθήσει στην επιτυχία της συγχώνευσης. Η προσπάθεια του προηγούμενου ιδιοκτήτη της Daimler να «τρέξει» την Chrysler από τη Γερμανία τέλειωσε με αποτυχία και ζημίες 29 δις δολαρίων. Για φορολογική λοιπόν έδρα της FCA επελέγη η Αγγλία με το ιδιαίτερα ευνοϊκό, συγκριτικά με το ιταλικό, φορολογικό σύστημα για τις μεγάλες εταιρίες, ενώ η έδρα της εταιρίας Holding Fiat Chrysler Automobiles N.V θα βρίσκεται στην Ιταλία με τις μετοχές της FCA να διαπραγματεύονται στα χρηματιστήρια του Μιλάνο και της Νέας Υόρκης.
Υπάρχουν προφανώς φορολογικά κίνητρα για μια τέτοια κίνηση. «Από τη στιγμή που η πραγματική παραγωγή των αυτοκινήτων δεν μεταφέρεται στην Μεγάλη Βρετανία ο λόγος της μεταφοράς είναι όντως φορολογικός» δήλωσε ο Chris Morgan επικεφαλής φορολογικής πολιτικής της KPMG.
Πριν από καιρό εγγράφοντας το group στην Ολλανδία με μόνιμη έδρα την Αγγλία –όπως έκανε ο Marchionne με την θυγατρική CNH/Βιομηχανική- μπορούσε ουσιαστικά να στερήσει τις ΗΠΑ και την Ιταλία από το έσοδο των φόρων από τα υπεράκτια έσοδα δηλώνουν οι ειδικοί.
Η Βρετανία έχει σταθερά μειώσει τον φορολογικό συντελεστή των εταιριών σε 20% ως το 2015, όπως και το φόρο από τα έσοδα που προέρχονται από ξένες θυγατρικές. Η Βρετανία σε αντίθεση με την Ιταλία δεν παρακρατεί φόρο από τα μερίσματα των ξένων επιχειρήσεων. Όπως συμβαίνει με τους κληρονόμους του ιδρύματος της οικογένειας Agnelli και της Exor Holding.
Οποιαδήποτε απομάκρυνση από την Ιταλία είναι κακό νέο για την εύθραυστη κυβέρνηση που κάνει τα πάντα για να γλιτώσει θέσεις εργασίας. Η Ρώμη προς το παρόν πρέπει να υποστηρίξει τους 11.000 εργαζόμενους να παραμείνουν στις θέσεις τους. Μέχρι τώρα επιχειρούσαν να μηδενίσουν τον ανταγωνισμό για τους εργαζόμενους στη μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας.
Περισσότερο από την απόφαση του ΔΣ οι πρόσφατες υποσχέσεις για επένδυση δις στην παραγωγή αποδεικνύει τις βαθιές ιταλικές ρίζες της μάρκας δήλωσε ο Υπουργός Βιομηχανίας Flavio Zanonato.
O Marchionne κράτησε ανοικτή την πόρτα στη βάση των ΗΠΑ χαρακτηρίζοντας το Detroit ως μια πολύ δική τους πόλη.
Οι ΗΠΑ έχασαν 1,3 δις δολάρια από την «εγκατάλειψη» της Chrysler το 2009 κι αυτό είχε μεγάλο αντίχτυπο στο πολιτικό τους γόητρο. Έφερε πολιτικούς τριγμούς κυρίως το 2011 όταν η κυβέρνηση πούλησε τις τελευταίες της μετοχές αφού ο ρεπουμπλικάνος Darell Ιssa κατηγόρησε ανοιχτά τον Obama πως «ξεπούλησε» την εικόνα της Αμερικής.
Όπως αντιλαμβάνεστε η αυτή η ιστορία δεν κλείνει εδώ. Θα έχει πολλά σίριαλ και ένα τέλος που ουδείς μπορεί να προδιαγράψει.
Μείνετε συντονισμένοι, για ότι νεώτερο….
Πηγή: sentragoal.gr