Η εκδοχή του κλαταρίσματος ή καψίματος του ελαστικού -εξαιτίας της μεγάλης ταχύτητας- συγκεντρώνει μεγάλα ποσοστά πιθανότητας να είναι η αιτία απώλειας ελέγχου που οδήγησε στην μοιραία πρόσκρουση.
Τα στοιχεία που υπάρχουν μέχρι στιγμής δεν μπορούν να την επιβεβαιώσουν, ενώ ίχνη ελαστικού, κάποια μέτρα πριν από την είσοδο στο πάρκινγκ όπου έγινε το δυστύχημα, δεν είναι προς το παρόν αρκετά για να αναδείξουν αυτή την ερευνητική πτυχή.
Στο μεταξύ οι πραγματογνώμονες που ορίστηκαν θα διαπιστώσουν –μεταξύ άλλων- αν το ελαστικό χιονιού του 2006, που βρέθηκε στο σημείο του δυστυχήματος, ανήκε στην Πόρσε. Στελέχη της Τροχαίας εκτιμούν πως αυτά τα ελαστικά ανήκουν στο πολυτελές όχημα, ήταν εντελώς ακατάλληλα για μεγάλες ταχύτητες και δεν αποκλείεται να συνέβαλλαν στην απώλεια ελέγχου του οχήματος. Τα συγκεκριμένα ελαστικά έχουν σχεδιαστεί ώστε να αποδίδουν και να αντέχουν σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, ακόμη και κάτω των -20 βαθμών, δεν κάνουν όμως για στεγνή άσφαλτο με ταχύτητα άνω των 120-150 χλμ/ώρα. Τα χιονολάστιχα που φέρεται να «φορούσε» η Πόρσε, σύμφωνα με τους αστυνομικούς, παρά την παλιά χρονολογία κατασκευής τους ήταν σε πολύ καλή κατάσταση και δεν αποκλείεται είτε να τα τοποθετούσαν στο όχημα σε περίπτωση κίνησης σε βροχερούς ή χιονισμένους δρόμους (Αράχωβα), είτε χρησιμοποιούσαν το αυτοκίνητο μόνο για τέτοιες χειμερινές αποδράσεις.
Στο μεταξύ οι κάμερες… μίλησαν για τη φονική πρόσκρουση, καθώς οι πρώτες εικόνες αποκλείουν το ενδεχόμενο εμπλοκής άλλου οχήματος στην απώλεια ελέγχου της μοιραίας Πόρσε. Όπως λένε πηγές της Τροχαίας, οχήματα που προπορεύονταν ή ακολουθούσαν το πολυτελές αυτοκίνητο έχουν μεγάλη χρονική απόσταση διέλευσης και δεν υπήρχε πιθανότητα «συνάντησης» και σύγκρουσης. Η Πόρσε, όπως προκύπτει από το βιντεοληπτικό υλικό, κινούταν με ταχύτητα μεγαλύτερη των 200 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ φαίνεται να έχει κάνει κάποιους ελιγμούς αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας.
Οι ειδικοί εξετάζουν τις 6 κάμερες στην εθνική οδό –από τις Αφίδνες μέχρι τον τόπο της τραγωδίας- αλλά και λίγο μετά το συγκεκριμένο σημείο, με την προσοχή τους να εστιάζεται περισσότερο σε αυτή που βρίσκεται 79ο χλμ.. Από το συγκεκριμένο υλικό έχει διαπιστωθεί η μέση ωριαία ταχύτητα που κυμαίνεται με αυξομειώσεις, πάνω και κάτω από τα 200 χλμ/ώρα.
Στελέχη της Τροχαίας που ασχολούνται με το περιστατικό αναφέρουν ότι βασική αιτία της απώλειας ελέγχου και πρόσκρουσης είναι η υπερβολική ταχύτητα. Η απώλεια ελέγχου συνέβη λίγο πριν το χώρο στάθμευσης είτε με ευθύνη του οδηγού είτε από κάποιον αστάθμητο παράγοντα, ενδεχομένως από το κλατάρισμα ελαστικού, από το οποίο προκλήθηκε η πλαγιολίσθηση.
Οι αξιωματικοί του τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Βοιωτίας εντόπισαν τον οδηγό αυτοκινήτου μάρκας Μερσεντές, ο οποίος φαίνεται να ήταν ο τελευταίος άνθρωπος που είχε οπτική επαφή με το μοιραίο αυτοκίνητο. Το δικό του όχημα εμφανίζεται στο βίντεο στην αριστερή λωρίδα της Εθνικής Οδού να περνά 16 δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση της Πόρσε με το αυτοκίνητο μάρκας Honda Civic της οικογένειας. Ο συγκεκριμένος οδηγός φαίνεται να έχει πει πως η Πόρσε τον είχε προσπεράσει κανονικά από αριστερά με μεγάλη ταχύτητα, σχεδόν ένα χιλιόμετρο πριν από το μοιραίο πάρκινγκ. Ο μάρτυρας κάνει λόγο για κάποια κομμάτια ελαστικού στο οδόστρωμα, τα οποία επιχείρησε να αποφύγει, χωρίς να έχει διευκρινιστεί αν αυτά βρίσκονταν σε σημείο πριν από τον χώρο στάθμευσης ή κατά μήκος του μετά τη σύγκρουση.
Πηγή: thetoc.gr