Ο Παναγιώτης Γιαννάκης μίλησε για την άμυνα που είναι “λεφτά σε ευρωπαϊκή τράπεζα” και για την επίθεση που είναι “χρηματιστήριο”, αλλά σαφώς χρειάζεται βελτίωση.
Ο τεχνικός του Άρη τόνισε αρχικά: “Θα συμφωνήσω με τον κόουτς για τον σεβασμό που πρέπει να δείχνουν οι διαιτητές. Εμείς είχαμε 26 βολές σήμερα στην έδρα μας και 30 η Λάρισα σε ένα παιχνίδι που υπερτερούσαμε σε δύναμη και όγκο. Πιστεύω ότι μπήκαμε πολύ νωθρά στο πρώτο δεκάλεπτο, χάσαμε εύκολα καλάθια, δεν είχαμε συγκέντρωση. Όταν βάλαμε ενέργεια στο παιχνίδι μας, αποκτήσαμε ρυθμό και βρήκαμε τρόπο να ελέγξουμε τον αγώνα, από το 12’ ως το 35’. Κάναμε μια δίκαιη νίκη, σε έναν δύσκολο αγώνα γιατί ο Φάρος θέλει να παίξει καλό μπάσκετ, έχει ενθουσιασμό και είχε το… άλλοθι ότι παίζει στη Θεσσαλονίκη, ενώ εμείς ήμασταν υπό πίεση. Του δώσαμε και εμείς τον τρόπο να σκοράρει με εύκολα λάθη και έτσι έφτιαξε ηρεμία στο παιχνίδι του.
Μας αρέσει να παίζουμε δύσκολα ματς. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείς καλύτερη πνευματική προσέγγιση. Είχαμε παίκτες που παρότι έδειξαν νευρικότητα στην αρχή όπως ο Παναγιώτης (Βασιλόπουλος), ήταν πιο ήρεμος στο δεύτερο ημίχρονο και μας βοήθησε”.
Αναφέρθηκε και στην Εθνική ομάδα: Καλή επιτυχία με την Εθνική ομάδα. Όλοι μας ευχόμαστε αυτή η Εθνική να είναι ομάδα με όλη τη σημασία της λέξης και να παλεύει και όλοι θα είμαστε κερδισμένοι. Και εμείς εδώ στην Θεσσαλονίκη και παντού”.
Για το θέμα Πέτγουεϊ είπε: “Θα το συζητήσουμε. Αυτή τη στιγμή είναι με την ομάδα. Δεν προαναγγέλονται αυτά…”.
Για το αν έχει εξήγηση για το πολύ κακό πρώτο δεκάλεπτο είπε: “Συγκέντρωση. Απλό είναι… Μαζευτήκαμε στο ζέσταμα, αν το είδατε και μιλήσαμε. Είναι πολύ σημαντικό να καταλαβαίνει ο παίκτης ότι δεν πρέπει απλά να παίζει, αλλά ότι κάθε μπάλα είναι σημαντική. Και στο ζέσταμα ακόμα. Πρέπει να τα βάζεις όλα τα λέι απ, αλλιώς και στο παιχνίδι θα δημιουργηθεί ανάλογη κατάσταση και είδαμε ότι χάσαμε πολλά λέι απ στην αρχή και βολές. Αυτό δουλεύεται…”.
Για το ότι παρά το επιθετικό πρόβλημα, η ομάδα του “χτίζει” την πορεία της με την άμυνα σχολίασε; “Η άμυνα είναι χρήματα σε ευρωπαϊκή τράπεζα. Η επίθεση είναι χρηματιστήριο. Τα παιδιά κάνουν μια προσπάθεια κι ο καθένας προσπαθεί από την μεριά του. Παίκτες, προπονητές, διοίκηση και ο ένας πρέπει να συμπαραστέτεται στον άλλον, αυτό είναι το ζητούμενο σε μια ομάδα. Μέχρι στιγμής κάνουμε βήματα μπροστά και σαν τρόπο λειτουργίας και σαν τρόπο δουλειάς. Αν έχουμε υπομονή και επιμονή, θα είμαστε πιο αποτελεσματικοί.
Η άμυνα είναι ένα ζητούμενο, που σου δημιουργεί αυτοπεποίθηση. Όποιος παιζει άμυνα, κερδίζει χρόνο στο παιχνίδι. Φαντάζεστε να δέχεται ένας παίκτης καλάθια από τον αντίπαλό του με 30%; Θα βάλει στην επίθεση, θα δημιουργήσει μέσα από την άμυνά του καταστάσεις για να σκοράρει και θα αισθάνεται ασφαλής, γιατί ακόμα κι αν χάσει ένα σουτ, θα παίξει άμυνα. Βέβαια δεν είναι φυσιολογικό να έχουμε γκαρντ με 1/8 και 2/9 σουτ. Θα το δουλέψουμε. Τυχαίνει και στις καλύτερες ομάδες και όχι μόνο τις ελληνικές, αλλά και τις ευρωπαϊκές”.
Ρωτήθηκε για ενδεχόμενες αλλαγές στο ρόστερ και απάντησε: “Υπάρχει κάποια ομάδα στον κόσμο που δεν κοιτάει μη συμβεί κάτι; Τι να απαντήσω σε αυτό; Όλες οι ομάδες ειναι στο δρόμο να προσθέσουν ή να αφαιρέσουν και πρέπει να ειναι έτοιμες να το καταφέρουν. Ο Άρης προσπαθεί να δημιουργήσει μια ομάδα που θα είναι δυνατή και θα έχει επιμονή και υπομονή στο παιχνίδι της και θα παλεύει ως το τελευταίο λεπτό. Απαιτείται να έχει 15 παίκτες, αλλά δεν γίνεται ο καθένας να έχει την ίδια αρχή ή την ίδια συγκέντρωση με τον ίδιο τρόπο”.
Για την παρουσία του Μοράντ είπε: “Αν έχει υπομονή θα προσθέσει πράγματα, όπως έκανε σήμερα… Κάποιος βλέπει το παιχνίδι διαφορετικά από κάποιον που είναι στην προποόνη και βλέπει αν ένας παίκτης δεν είναι συγκεντρωμένος, για να ακολουθήσει κάποια στοιχεία που ζητάς. Όχι να βάλει τη μπάλα στο καλάθι ή να μπλοκάρει ένα σουτ, αλλά να ακολουθήσει το σενάριο. Χρειάζεται βοήθεια στη συγκέντρωση και αυτό δεν γίνεται χωρίς προπόνηση. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Στο προηγούμενο παιχνίδι ο Γουίβερ μπήκε στο τέλος και έστησε οχτώ κατοχές και οι αποφάσεις του ήταν οι καλύτερες. Τώρα ψάχνουμε το ποσοστό (σε όλη αυτή τη διαδικασία), να το βελτιώσουμε με βίντεο, με συζήτηση. Εκπαίδευση”.