Δύσκολο να φανταστείς την Ferrari να βγάζει 4θυρο μοντέλο, ειδικά τα χρόνια που ζούσε ο Γέρος. Μπορεί όντως τελικά ο Enzo να μην έδωσε το πράσινο φως στην παραγωγή, αλλά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1980 η 4πορτη Pinin με τo Cavalino Rampante στο εμπρός και πίσω καπό ήταν στο περίπτερο της Ferrari. Ήταν η πρώτη και όπως απεδείχθη η μοναδική 4πορτη Ferrari στον πλανήτη.
Οι δύο 456 GT Sedan και η 456 GT Venice που κυκλοφόρησαν στην δεκαετία του ’90 δεν είναι και δεν θεωρούνται αυθεντικές Ferrari από το εργοστάσιο. Κατασκευάστηκαν από τον Pininfarina για να ικανοποιήσουν πριγκιπικές εκκεντρικότητες. Οι μεν για τον Nafsas Al Khaddaja του Βελγίου και η δε για τον Jefri Bolkiah του Brunei.
Το 1980 ο Pininfarina συμπλήρωνε 50 χρόνια δραστηριότητας, και για να το γιορτάσει, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο, δημιούργησε την 4θυρη Ferrari Pinin. Την είχε σχεδιάσει πάνω στην πλατφόρμα της 400 GT ο Leonardo Fioravanti, το χέρι του οποίου τράβηξε τις μαγικές γραμμές της 365 GTB/4 ανεπισήμως γνωστής ως Daytona, σε συνεργασία με τον Piero Ottina.
Βαμμένη σε ένα πολύ φίνο γκρι χρώμα, αντί του συνηθισμένου φανταχτερού κόκκινου, πήρε πολύ θετικά σχόλια από τον Τύπο και το κοινό. Το αυτοκίνητο που πήγαν στην έκθεση ήταν σκέτο κουφάρι, χωρίς μηχανικά μέρη. Και παρότι η πίεση για να περάσει στην παραγωγή ήταν μεγάλη, μόνο ένα αυτοκίνητο κατασκευάστηκε τελικά.
Σήμερα, μετά από μια εκτενή αποκατάσταση το αυτοκίνητο φορά έναν 5λιτρο επίπεδο 12κύλινδρο, προερχόμενο από την 512 ΒΒ, με απόδοση 360 ίππων. Η αξία του εκτιμάται κοντά στις $800.000.
[Πηγές Petrolicious, Autoevolution]