Το ατύχημα του Χάμιλτον, σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, συνέβη στο τρίτο τμήμα της πίστας γύρω στις 12:00 με την ελληνική ώρα. Η SF-23 φέρεται να υπέστη ζημιά στην ανάρτηση και σε αεροδυναμικά μέρη του αμαξώματός της. Ήταν ένα συνηθισμένο συμβάν της F1, που ίσως ακούγεται πιο δραματικό από όσο υπήρξε στην πραγματικότητα.
Ο Βρετανός βγήκε από το μονοθέσιο, το οποίο επέστρεψε στο γκαράζ της Ferrari. Εκεί η Scuderia προχώρησε στη διερεύνηση της αιτίας του ατυχήματος – αλλά φυσικά επισήμως δεν έχει τοποθετηθεί για το συμβάν.
Το ατύχημα αυτό έχει τρομερές ομοιότητες με αντίστοιχα του Λιούις στο ντεμπούτο του τόσο με τη McLaren, το 2007, όσο και με τη Mercedes, το 2013. Στην πρώτη περίπτωση προσέκρουσε στις μπαριέρες της πίστας της Βαλένθια με τη McLaren MP4/22, ενώ στις αρχές του 2013 στην πίστα της Χερέθ το ατύχημά του προκλήθηκε από πρόβλημα στα φρένα της Mercedes W03.
Ο Χάμιλτον θα έδινε το απόγευμα την SF-23 στον Σαρλ Λεκλέρ, για τα δικά του χιλιόμετρα δοκιμών σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA σχετικά με τις Δοκιμές Παλαιότερων Αυτοκινήτων (TPC). Όμως, το ατύχημα πήγε πίσω το σημερινό πρόγραμμα του Μονεγάσκου.
Η σημερινή (29/1) είναι η δεύτερη από τις τρεις ημέρες δοκιμών της Scuderia στη Βαρκελώνη, με την τροποποιημένη SF-23. Οι δύο οδηγοί της ιταλικής ομάδας έκαναν τους πρώτους φετινούς τους γύρους, επίσης με την SF-23, την περασμένη Τετάρτη (22/1) στην πίστα της Ferrari στο Φιοράνο της Ιταλίας.