Αποκλεισμός-σοκ των Λεκλέρ και Χάμιλτον από το GP Κίνας

Οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν τον αποκλεισμό των δύο Ferrari από τα τελικά αποτελέσματα του αγώνα της Σαγκάης, όπως και του Πιέρ Γκασλί της Alpine, διότι τα μονοθέσια δεν πέρασαν τον τελικό τεχνικό έλεγχο.

O Σαρλ Λεκλέρ έχασε την 5η θέση και ο Λιούις Χάμιλτον την 6η στα τελικά αποτελέσματα του GP Κίνας, καθώς σε μια από τις χειρότερες στιγμές των τελευταίων ετών για της Scuderia Ferrari τα δύο μονοθέσια της ιταλικής ομάδας αποκλείστηκαν από τον αγώνα της Σαγκάης λόγω τεχνικών παρατυπιών.

Πιο συγκεκριμένα, η SF-25 του Λεκλέρ μετά τον τερματισμό η SF-25 βρέθηκε να ζυγίζει κάτω από το κατώτατο όριο των 800 κιλών που προβλέπουν οι κανονισμοί, παρότι η σπασμένη του εμπρός πτέρυγα αλλάχθηκε από την ομάδα με μια εφεδρική. Όταν αντλήθηκε από τους τεχνικούς εφόρους το δείγμα καυσίμων 2,0 λίτρων, το μονοθέσιο ζυγίστηκε στα 799,0 κιλά.

Όσο για τη Ferrari του Χάμιλτον, εντοπίστηκε να έχει μεγαλύτερη φθορά στο πίσω μέρος του ξύλινου τμήματος του δαπέδου από όση επιτρέπουν οι κανονισμοί.

Η υπέρμετρη φθορά του ξύλινου κεντρικού διαμήκους τμήματος του δαπέδου είναι ένα σημαντικό παράπτωμα, διότι το ξύλινο αυτό τμήμα (με την παρατήρηση της φθοράς του στο τέλος του αγώνα) διασφαλίζει ότι το ύψος του μονοθεσίου από την άσφαλτο δεν ξεπερνά τα όρια που τίθενται από τους τεχνικούς κανονισμούς.

Εκπρόσωποι της Ferrari ήταν παρόντες κατά τη διάρκεια του ελέγχου των δύο μονοθεσίων και συμφώνησαν με τα ευρήματα των τεχνικών εφόρων. Εν συνεχεία, η Scuderia κλήθηκε από τους αγωνοδίκες να καταθέσει στο πλαίσιο της διερεύνησης των δύο παρατυπιών των μονοθεσίων της.

Οι αγωνοδίκες κατέληξαν στην απόφαση αποκλεισμού των δύο Ferrari και της Alpine, με βάση την παρακάτω έκθεση που υπέγραψε ο τεχνικός έφορος της FIA, Τζο Μπάουερ.

“Μετά τον αγώνα, το μονοθέσιο νούμερο 16 [Λεκλέρ] ζυγίστηκε και το βάρος του ήταν 800,0 kg, το οποίο είναι το ελάχιστο επιτρεπτό βάρος σύμφωνα με το Άρθρο 4.1 των Τεχνικών Κανονισμών. Καθώς η εμπρός αεροτομή είχε υποστεί ζημιά (η απολεσθείσα πτέρυγα ανακτήθηκε και ζυγίστηκε μαζί με το μονοθέσιο), το αυτοκίνητο ζυγίστηκε ξανά με μια επίσημη εφεδρική εμπρός αεροτομή του μονοθεσίου 16, με συνολικό βάρος 800,5 kg.

Στη συνέχεια, τα καύσιμα αποστραγγίστηκαν και αφαιρέθηκαν 2,0 λίτρα. Το μονοθέσιο ζυγίστηκε ξανά στις ζυγαριές της FIA (με την επίσημη εφεδρική εμπρός αεροτομή του μονοθεσίου 16) και το βάρος του ήταν 799,0 kg. Η βαθμονόμηση των ζυγαριών επιβεβαιώθηκε και πιστοποιήθηκε από την ομάδα.

Σημειώνεται ότι η εφεδρική εμπρός αεροτομή ήταν 0,2 kg βαρύτερη από την κατεστραμμένη που χρησιμοποιήθηκε στον αγώνα. Καθώς το βάρος του μονοθεσίου βρέθηκε 1,0 kg κάτω από το ελάχιστο όριο που απαιτείται από το Άρθρο 4.1 των Τεχνικών Κανονισμών, το ζήτημα παραπέμπεται στους αγωνοδίκες για εξέταση”.

Και για τη Ferrari του Χάμιλτον, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι “οι καταγεγραμμένες τιμές ήταν 8,6 mm (αριστερή πλευρά – LHS), 8,6 mm (κεντρική γραμμή του μονοθεσίου), 8,5 mm (δεξιά πλευρά – RHS). Δεδομένου ότι αυτές οι τιμές είναι χαμηλότερες από το ελάχιστο απαιτούμενο πάχος των 9 mm, όπως ορίζεται από το Άρθρο 3.5.9 e) των Τεχνικών Κανονισμών, το ζήτημα παραπέμπεται στους αγωνοδίκες για εξέταση”.

Σύμφωνα με τους αγωνοδίκες, καμία από τις Ferrari και Alpine δεν προσπάθησε να παραθέσει δικαιολογίες, και όλες οι πλευρές συμφώνησαν ότι οι εν λόγω παρατυπίες ήταν αποτέλεσμα παράβλεψης, παρά δόλου.

Θυμίζουμε ότι στο GP Βελγίου 2024 ο Τζορτζ Ράσελ έχασε τη νίκη του όταν η Mercedes W15 βρέθηκε ελλιποβαρής στο τελικό ζύγισμα, ενώ στο GP ΗΠΑ του 2023 ο Χάμιλτον (με τη Mercedes τότε) και ο Λεκλέρ αποκλείστηκαν από το βάθρο του Τέξας λόγω υπέρμετρης φθοράς του ξύλινου τμήματος του δαπέδου.

To Top