Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία στροφή του πληθυσμού στον αθλητισμό, μια τάση που υπήρχε μεν, αλλά ενισχύθηκε αρκετά. Ειδικά κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού λόγω Covid, πολλοί συμπολίτες μας βρήκαν διέξοδο, σωματική και πνευματική, στην άσκηση.
Του Κωνσταντίνου Αναγνωστάρα
Αυτό το γεγονός δημιουργεί μία όλο και αυξανόμενη αγορά γύρω από το αθλητικό προϊόν σε όλες του τις μορφές.
Οι αθλητικές διοργανώσεις, ακόμη και από την αρχαιότητα με τους Ολυμπιακούς Αγώνες ή τον ιππόδρομο στη ρωμαϊκή και βυζαντινή εποχή, μέχρι και τα σύγχρονα χρόνια, με αθλήματα όπως το ποδόσφαιρο ή το μπάσκετ, ήταν πάντα στο κέντρο του ενδιαφέροντος της κοινωνικής ζωής.
Οι αθλητικές διοργανώσεις μπορούν να χωριστούν σε δύο κατηγορίες. Σε αυτές που οι συμμετέχοντες είναι μόνο θεατές, λόγου χάρη ένας τελικός κυπέλλου ή ένας αγώνας της εθνικής μας ομάδας και σε αυτούς που συμμετέχουν ήδη στην διοργάνωση για παράδειγμα αγώνες τρεξίματος, κολύμβησης, 3×3 μπάσκετ ή 5×5 ποδοσφαίρου.
Διοργανώσεις που οι πολίτες είναι μόνο θεατές
Συνήθως είναι μεγάλες διοργανώσεις που προσελκύουν μεγάλο όγκο θεατών. Αυτές οι διοργανώσεις πέρα από τα οικονομικά οφέλη για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή έχουν και μεγάλο αντίκτυπο στην προβολή της πόλης.
Παραδείγματος χάριν ένας τελικός μίας μεγάλης ευρωπαϊκής διοργάνωσης σε κάποιο προβεβλημένο άθλημα, ένα παγκόσμιο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα οποιουδήποτε αθλήματος ή ένα πανελλήνιο πρωτάθλημα, μπορούν να γίνουν ισχυρό «όπλο» για την τουριστική προβολή της πόλης.
Διοργανώσεις που οι πολίτες συμμετέχουν ενεργά
Συνήθως είναι μικρότερου βεληνεκούς διοργανώσεις, αν και υπάρχουν εξαιρέσεις. Φωτεινό παράδειγμα είναι ο κλασικός Μαραθώνιος της Αθήνας, όπου πλήθος κόσμου απ’ όλο το κόσμο συμμετέχει.
Επίσης μπορεί να είναι τοπικού χαρακτήρα, όπως ένα τουρνουά μπάσκετ 3×3 για παιδιά ή ένας αγώνας δρόμου 5 km που μπορεί να συμμετέχουν άνθρωποι από όλη την πόλη και διπλανούς νομούς.
Αυτές οι διοργανώσεις έχουν πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο στην τοπική κοινωνία και συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων, προβάλλοντας το ευ αγωνίζεσθαι, καθώς και την πόλη μας, η οποία έχει πλούσια αθλητική δράση.
Την ίδια ώρα, οι εν λόγω διοργανώσεις, έχουν περισσότερα έσοδα και μπορούν να συμμετέχουν σε αυτές πολλοί φορείς είτε ενισχύοντας τη συνεργασία τους με τον δήμο, είτε προσδίδοντας περισσότερο ενδιαφέρον με τη δράση τους.
Σε κάθε περίπτωση ο δήμος δεν πρέπει να μένει αμέτοχος στο κομμάτι του αθλητισμού! Ο συγκεκριμένος τομέας αφορά ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού, όλων των ηλικιών και είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας τους. Δεν μπορεί να είναι για τους λίγους, ούτε να επανέρχεται στην επικαιρότητα μια ή δυο φορές τον χρόνο!
Πρέπει συντονισμένα με σχέδιο και πλάνο να διεκδικεί και να διοργανώνει τέτοιες εκδηλώσεις για τη προώθηση του αθλητισμού, της σωματικής και ψυχικής υγείας, τη προβολή της πόλης μας και την οικονομική της ανάπτυξη.
* Ο Κωνσταντίνος Αναγνωστάρας είναι Κ.Φ.Α., MSc, Υπ. Διδάκτωρ ΤΕΦΑΑ ΑΠΘ και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Δήμου Θεσσαλονίκης με την κίνηση «Θεσσαλονίκη Για όλους», με υποψήφιο δήμαρχο τον Σπύρο Πέγκα